Senaste dagarna har det verkligen känts som att våren är här. Fågelkvitter, öppet vatten och härlig vårkänsla.
Hoppas att fisket kommer igång snart och att vi får en lång vår med massor av fisk som vandrar upp för lek.
Långtidsprognosen ser ljus ut. Snart sitter vi där och drillar för fullt! :)
lördag 15 februari 2014
onsdag 12 februari 2014
Första passet
Precis varit ute och rastat feederspöna för första gången i år. Räknade inte med att det skulle nappa. Bara komma ut och prova nya prylarna och kolla vattentemperaturen. Cirka 2 grader just nu så det dröjer lite till.
fredag 7 februari 2014
Underlätta
Det har blivit en hel del nya prylar det senaste. Främst att bunkra upp inför säsongen. Mäsk, beten, krok, osv.
Även valt att göra det enklare att transportera sig till och från fiskeplatsen och göra det bekvämligare. ;-)
Ny ryggväska där jag får plats med alla tackel, tillbehör och nu även mäsk och alla tillsatser. Även skaffat en spöbag, det var på tiden. Detta gör att jag slipper bära så mycket för hand och slita ut armar och axlar.
Även valt att göra det enklare att transportera sig till och från fiskeplatsen och göra det bekvämligare. ;-)
Ny ryggväska där jag får plats med alla tackel, tillbehör och nu även mäsk och alla tillsatser. Även skaffat en spöbag, det var på tiden. Detta gör att jag slipper bära så mycket för hand och slita ut armar och axlar.
torsdag 30 januari 2014
Statistik
Sådan statistiknörd som man är så har jag suttit och ritat diagram ikväll. Det visar tydligt att 2013 var ett riktigt kasst år för mig. Hoppas att 2014 kommer bli ett framgångsrikt år. Kommer att satsas mycket på Braxen och Sutare framförallt.
onsdag 29 januari 2014
söndag 12 januari 2014
Tävling 2014
Tänkte kolla hur stort intresset är för en eventuell tävling 2014. Skulle varit roligt att hålla igång gemenskapen medans Västsvenskan omgrupperar och återkommer förhoppningsvis nästa år i en eller annan form.
Klicka in på länken nedan för att läsa mer.
http://sk11fishing.blogspot.se/
Klicka in på länken nedan för att läsa mer.
http://sk11fishing.blogspot.se/
lördag 11 januari 2014
Västsvenskan
Västsvenskan 2014
Då var det beslutat att tävlingen inte blir av 2014. Tråkigt tråkigt..
Vi får hoppas man kan omgruppera och ta upp tävlingen med nya krafter åter 2015.
Resultat 2013
Är väldigt nöjd med min placering för året. Trotts att jag inte riktigt haft ett lika bra år som 2012 kunde jag placera mig individuellt på en 3:e plats och laget hamnade på en 2:a plats.
Får passa på att gratulera Esbjörn Johansson och Andreas Johansson från Triton SG som totalt dominerade tävlingen i år. Imponerande insats! Bra jobbat!
Då var det beslutat att tävlingen inte blir av 2014. Tråkigt tråkigt..
Vi får hoppas man kan omgruppera och ta upp tävlingen med nya krafter åter 2015.
Resultat 2013
Är väldigt nöjd med min placering för året. Trotts att jag inte riktigt haft ett lika bra år som 2012 kunde jag placera mig individuellt på en 3:e plats och laget hamnade på en 2:a plats.
Får passa på att gratulera Esbjörn Johansson och Andreas Johansson från Triton SG som totalt dominerade tävlingen i år. Imponerande insats! Bra jobbat!
tisdag 31 december 2013
Fiskeåret 2013
Årsrapport för 2013
Antal fisketurer: 76st
- Antal blankpass: 12st
- Antal fisketimmar: 280h
Antal fiskar: 474st
- Antal fiskar per timme: 1,7st
- Antal fiskar per pass: 6,2st
- Antal fiskar över kilot: Braxen (57st), Färna (7st), Id (19st), Lake (1st), Ruda (9st), Sarv (1st), Sutare (20st)
- Procent över kilot: 24,1 %
Antal arter: (13st) Abborre, Björkna, Braxen, Färna, Gädda, Id, Lake, Mört, Ruda, Sarv, Stäm, Sutare, Vimma
Årsbästa för 2013
2.99 - Sutare
2.39 - Id
2.39 - Braxen
1.84 - Lake
1.74 - Färna
1.20 - Sarv
1.19 - Ruda
0.56 - Mört
0.49 - Björkna
0.25 - Vimma
0.15 - Stäm
Då var det dags att summera fiskeåret 2013. Det har inte varit ett lika framgångsrikt som 2012.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Antal fisketurer: 76st
- Antal blankpass: 12st
- Antal fisketimmar: 280h
Antal fiskar: 474st
- Antal fiskar per timme: 1,7st
- Antal fiskar per pass: 6,2st
- Antal fiskar över kilot: Braxen (57st), Färna (7st), Id (19st), Lake (1st), Ruda (9st), Sarv (1st), Sutare (20st)
- Procent över kilot: 24,1 %
Antal arter: (13st) Abborre, Björkna, Braxen, Färna, Gädda, Id, Lake, Mört, Ruda, Sarv, Stäm, Sutare, Vimma
Årsbästa för 2013
2.99 - Sutare
2.39 - Id
2.39 - Braxen
1.84 - Lake
1.74 - Färna
1.20 - Sarv
1.19 - Ruda
0.56 - Mört
0.49 - Björkna
0.25 - Vimma
0.15 - Stäm
Då var det dags att summera fiskeåret 2013. Det har inte varit ett lika framgångsrikt som 2012.
Inte lika mycket tid spenderat bakom flötet. Men tre nya PB'n har det blivit.
En överblick här nedan över årets mest minnesvärda fångster.
En överblick här nedan över årets mest minnesvärda fångster.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
| Efter ett ex antal pass efter Lake fick jag äntligen ett nytt PB. 1840gram. |
| Ny satsning efter Id i "okänt" vatten gav resultat. |
![]() |
| Årets största id fångades i detta "okända" vatten. 2390gram, 54cm. |
![]() |
| Tims monster Id är svår att glömma. 2920gram, 59cm. |
| Lyckades felkroka tre Aspar på lunchrasten. Riktigt fräcka fiskar! |
| Fick beskåda braxleken på riktigt nära håll för första gången. Plaskade oavbrutet, hundratals braxnar. |
![]() |
| Under sommaren började fisket minska och minska pga mycket jobb. Några pass med frilina efter Id hann jag med och det är alltid lika uppskattat! |
torsdag 19 december 2013
Västsvenskans Framtid
Det verkar som att Västsvenskan kan utebli 2014. Vilket hade varit väldigt tråkigt även om jag själv inte kommer att delta aktivt i poängjakten nästa år. Finns det någon som kan tänka sig att styra upp tävlingen 2014? Adminstrationen av hemsidan kommer fortsätta skötas av Martin Granberg och jag själv kan hjälpa till med godkännande av fiskar om så behövs. Dock saknas det någon som kan driva tävlingen framåt. Någon som kan ragga folk och uppdatera hemsidan med nyheter, händelser osv.
Logga in på västsvenskan och delta i diskussionen i forumet. Går även bra att kontakta mig om ni inte har inlogg.
Logga in på västsvenskan och delta i diskussionen i forumet. Går även bra att kontakta mig om ni inte har inlogg.
söndag 13 oktober 2013
Säsongavslutning
Det har varit grymt dålig aktivitet här på bloggen senaste månaderna. Har inte fiskat mycket alls.
Mycket beroende på mitt arbete då jag jobbat kvällsskift.
Senaste veckorna har varit fullspäckade, dock inte med fiske.
Utan jag har fått nytt jobb i Göteborg så jag har flyttat tillbaka till Kungälv.
Var ute igår för ett sista metepass för säsongen. Siktade högt, nytt PB på mört var målet. Istället blev det första bompasset på väldigt länge. Nu kommer jag lägga undan meteprylarna och invänta våren!
Mycket beroende på mitt arbete då jag jobbat kvällsskift.
Senaste veckorna har varit fullspäckade, dock inte med fiske.
Utan jag har fått nytt jobb i Göteborg så jag har flyttat tillbaka till Kungälv.
Var ute igår för ett sista metepass för säsongen. Siktade högt, nytt PB på mört var målet. Istället blev det första bompasset på väldigt länge. Nu kommer jag lägga undan meteprylarna och invänta våren!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
















