Det har varit grymt dålig aktivitet här på bloggen senaste månaderna. Har inte fiskat mycket alls.
Mycket beroende på mitt arbete då jag jobbat kvällsskift.
Senaste veckorna har varit fullspäckade, dock inte med fiske.
Utan jag har fått nytt jobb i Göteborg så jag har flyttat tillbaka till Kungälv.
Var ute igår för ett sista metepass för säsongen. Siktade högt, nytt PB på mört var målet. Istället blev det första bompasset på väldigt länge. Nu kommer jag lägga undan meteprylarna och invänta våren!
söndag 13 oktober 2013
måndag 9 september 2013
Gruuuunt
Åkte iväg igår för att fiska efter Mört. Väl framme på platsen så ser jag att vattennivån sjunkit betydligt mer än senast jag var där. Skillnaden mellan förra året och nu är ca 1 meter. Och att det redan är långgrunt i sjön gör det inte lätt fiskat. Kastade 40-50 meter och ändå var djupet där ute runt metern bara.
Fisket var konstigt nog lika bra som vanligt. Dock ingen vidare kondis på dem. Fick iaf nytt Årsbästa.
Fisket var konstigt nog lika bra som vanligt. Dock ingen vidare kondis på dem. Fick iaf nytt Årsbästa.
![]() |
| Mört 560gram, 39cm. |
söndag 25 augusti 2013
Kass aktivitet
Fiskesuget har inte infunnit sig alls den senaste tiden. Även om jag åkt iväg och fiskat några gånger senaste tiden så har inte suget funnits. Senaste turerna har dock inte gett något så därav den dåliga aktivitet i bloggen.
Hoppas suget kommer tillbaka, vill ha en reg mört i år!
Hoppas suget kommer tillbaka, vill ha en reg mört i år!
tisdag 13 augusti 2013
Mört
söndag 28 juli 2013
Uppdatering
Det har blivit dåligt med fiskande på senare tid. Mest beroende på mitt nya arbete då jag jobbar kvällar. Tre pass har de hunnits med sen senaste iaf, dock har inget nämnvärt kommit upp.
torsdag 11 juli 2013
Idfiske
Idag kom Nordqvist och Robin upp och hälsade på mig.
Det blev en heldags fiske efter Id på frilina.
En fin dag med bra väder och många fiskar som ville gå upp i ytan. Och givetvis trevligt sällskap :)
Det blev en heldags fiske efter Id på frilina.
En fin dag med bra väder och många fiskar som ville gå upp i ytan. Och givetvis trevligt sällskap :)
![]() |
| Nordqvist slog till med ett nytt PB. Id 1750gram, 51cm. |
![]() |
| Jag fick dagens största. Id 2130gram, 52cm. |
![]() |
| Robin passade på att ta sig ett dopp :P |
söndag 7 juli 2013
Frilina
söndag 30 juni 2013
Månadsrapport
Månadsrapport för Juni 2013
Antal fisketurer: 13st
- Antal blankpass: 0st
- Antal fisketimmar: 45h
Antal fiskar: 140st
- Antal fiskar per timme: 3,1st
- Antal fiskar per pass: 10,7st
- Antal fiskar över kilot: Braxen (1st), Id (3st), Ruda (8st), Sutare (10st)
- Procent över kilot: 15,7 %
Antal arter: (8st) Björkna, Braxen, Färna, Id, Mört, Ruda, Sarv, Sutare
- Tre största arterna: Id (1920gr), Sutare (1770gr), Ruda (1190gr)
Antal fisketurer: 13st
- Antal blankpass: 0st
- Antal fisketimmar: 45h
Antal fiskar: 140st
- Antal fiskar per timme: 3,1st
- Antal fiskar per pass: 10,7st
- Antal fiskar över kilot: Braxen (1st), Id (3st), Ruda (8st), Sutare (10st)
- Procent över kilot: 15,7 %
Antal arter: (8st) Björkna, Braxen, Färna, Id, Mört, Ruda, Sarv, Sutare
- Tre största arterna: Id (1920gr), Sutare (1770gr), Ruda (1190gr)
![]() |
| Månadens höjdpunkt. Nytt Ruda PB. 1190gram, 39cm. |
Uppdatering
Det har blivit några pass efter Ruda senaste veckorna. Lyckats lura några större och höjde PB't ytterligare lite. Sedan har jag provat på mört några gånger också. Dock till besvikelse då mörtarna haft väldigt kass kondition, fått en del långa men bara en över 500 gram.
I skrivande stund ligger jag dessutom på första plats i Västsvenskan 272,5 poäng. :)
I skrivande stund ligger jag dessutom på första plats i Västsvenskan 272,5 poäng. :)
![]() |
| Ruda 1130gram, 38cm |
| Mört 510gram, 36cm |
![]() |
| Ruda 1190gram, 39cm |
![]() |
| Fått ett gäng missbildade mörtar som ser ut att ha goda chanser att kunna bli riktigt grova. |
Tillbaka!
Nu äntligen har jag fått ordning på nya lägenheten och fått bredband. Så nu skall det bloggas flitigt!
Kommer att uppdatera här i dagarna och fylla på med månadsrapporter. :)
Kommer att uppdatera här i dagarna och fylla på med månadsrapporter. :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



.jpg)



.jpg)
.jpg)
