onsdag 7 april 2010

Havsöring

Idag blev det en tur till Lökeberg med Daniel.

Jag började på samma ställe som jag stog på sist och hade ett hugg. Medans jag stog där så drog Daniel 2 blänkare. Jag valde att flytta på mig. Hade inte ett enda hugg eller efterföljare, medans Daniel hela tiden hade högg och såg fisk följa efter.

Jag bestämde mig för att börja gå tillbaka till platsen där jag hade hugg och där jag tidigare fått mina öringar. Påväg dit får Daniel sin största för dagen. Och jag blir ännu mer avundsjuk. Nu stog det helt plötsligt 3-0 till Daniel. :(

Men när jag kom bort till platsen så tog det inte lång tid innan dagens första satt. Fick 3st inom 5 minuter. Min hittills största som var 41cm. 10 minuter innan jag skulle åka hem fick jag en liten till. 4-3 till Emil.  :)

Fick alla på min nya viking herring, rosa/silver. Bytte även kroken till en med rosa fluff.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar