onsdag 26 maj 2010

Riktat: Braxen

Idag blev det ett fiske riktat mot braxen.

Började fiska vid 17:00 och det var väldigt få napp. Ett var tjugonde minut ungefär. Efter knappt en timme satt en fin braxen på 1200gram och mättes till 43cm.

Sedan dog nappen nästan helt och hållet, hade fått 2 små abborrar innan jag bestämde mig för att fråga Robin om han ville hänga med och försöka ta en liten snipa i mossen. Så vi åkte dit, kastade lite, jag hade ett hugg precis intill land, men den krokades inte. Robin fick hugg efter hugg, tappade en och fick tillslut landa en.

Sen bestämde vi oss för att åka ner till älven igen och prova om det nappade bättre nu. Inte nappade det bra, men bättre än förut, kanske ett napp var tionde minut istället.  :)

Helt plötsligt så rycker det i spöt och jag gör mothugget, tänkte nu är det stort! VÄLDIGT STORT! Kändes som en braxen på 5kg+, aldrig varit med om att det känts så tungt att drilla en ......... ÅL! Ja, det blev nytt PB, den vägde endast 570gram men jag har aldrig vart med om en sån känsla i spöt, men till besvikelse. :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar