tisdag 29 juni 2010

Sutardax

Äntligen ett icke bompass! Har haft 3 bompass senaste dagarna som varit, om man inte räknar med den lilla pytte borren jag fick här om dagen..

Jag och Andreas tog en tur för att jaga sutare igen! Andreas var på plats strax innan 18 och jag kom vid 20 tiden.

Var väldigt dålig aktivitet dem första 2 timmarna, men sen så nappade de en del, men väldigt försiktigt. Jag satt och lekte lite med flötmetet och fick upp 3 pytte borrar och en pytte mört. Andreas får ett napp, sätter mothugget, rejäl spöböj, jag ser sutaren komma upp strax intill ytan, pang, där släppte den..

Vid midnatt small det på något på mitt ena bottenmete med mask, en ål'a jävel. 490gram vägdes den till och fick snabbt åter sin frihet. :)

Efter detta så blev det stendött fram tills klockan blev ca 3, då hade vi en hel del aktivitet på spöna, strax innan 4 lyckas jag landa dagens första sutare, 1520gram, 46cm.

Efter att jag fått den första så börjar Andreas packa ihop för att bege sig hemåt. Jag slänger i igen, har napp på direkten, väldigt försiktiga, ytterst lite spöböj, bjällran är helt meningslös. Napp efter napp snor dem majsen, jag kastar ut minst var 10de minut med nytt mäsk och majs.

Strax efter 5 smäller det på igen, 1830gram och 50cm resulterar i nytt PB!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar