torsdag 26 augusti 2010

Ida

Har varit rätt seg på att uppdatera igen, tyvärr eftersom det inte blivit något uppmärksamt, iaf i mina ögon. Blivit en del små fisk samt 2 braxar, 1.4 och 1.6.

Idag klev det däremot på en fin id på 1525gram.

Rolig historia. Jag stog och kastade med jigg samtidigt som jag såg att det nappade på andra spöt, ser ut som små napp som det varit under hela kvällen. Märker att fisken gör ett bättre hugg och jag gör ett mothugg, vilken liten fisk tänker jag och lägger spöt igen på tripoden medans jag fortsätter veva in jiggen. Vänder mig om igen för att titta på andra spöt medans jag vevar in, och får en rejäl spöböj så jag tar tag i spöt och håller det mellan bena medans jag fortsätter veva in jiggen.

Lägger försiktigt ned kast spöt på tripoden och börjar veva in spöt jag meta med. Känner att det är lite tyngre än jag trodde, uppskatta den då för mig själv till runt halv kilot kanske. Då ser jag en fin id komma upp till ytan och uppskattningen ändrades snabbt.

Väldigt trött id, kämpade inte för fem öre, var bara att håva utan en enda rusning.. Fin var den iaf! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar