torsdag 5 augusti 2010

Revansch

Idag var jag nere för en revansch!

Först, under dagen hade jag varit nere hos björlanda sportfiske för att laga ringen som jag trampade sönder igår. Istället byter jag toppen mot en ny ögla som det går att skruva fast en quivertip på. Och den trasiga ringen togs bort.

När jag var nere på plats så provades den nya toppen, fungerade riktigt bra, såg minsta lilla napp, lyckades få första iden på över en månad på 650gram, kort därefter en braxen på 1350gram. Gjorde mothugg när jag såg napp indikationen på quivertipen.  Båda dessa fiskar fick drillas en stund, vart riktigt fart i dem, kul. :)

En timme senare small det på mitt andra spö, efter en kortare drillning så landas den. En braxen på 1875gram, 51cm, helt okej.  Blev lite småfisk också, inte värt att nämnas. :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar