måndag 11 april 2011

Vårfiske!

I lördags åkte jag och Mikael iväg för att fiska Id. Tyvärr fick vi ingen Id men en massa mörtar.

Igår morse ringde jag en fiskepolare som jag hade planerat dagen med, dock blev de lite strul. Frågade honom hur de gått dagen innan och fick till min förvåning höra en sjukt grym rapport så jag tog prylarna och åkte dit på direkten. Satsningen var på Sarv och Braxen. Timmarna bara gick förbi, stendött.. efter 5 timmar och lite småpill så krokade jag dagens första, en Braxen. Efter det så rullade det på och det small på då och då. Totalt blev det 1 Björkna, 3 Braxar, 1 Sutare och 1 Sarv.

Efter att ha suttit på exakt samma ställe i 9 timmar varav många av dem timmarna när solen låg på som mest så har jag en riktigt fin bränna idag! Hade på mig brillorna hela tiden så ni kan ju gissa hur jag ser ut. 8-)

Braxen 1825gram.
Sarv 750gram, 35cm.
Sutare 1800gram, 46cm.
 Här är ett videoklipp från gårdagen, alla fångster förutom björknan är med i klippet och 2 drillningar.

http://www.youtube.com/watch?v=iI-FvwuGjOk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar