fredag 6 maj 2011

Id fiske

Nu är man äntligen hemkommen från Skövde. Jag har haft en jätte skön vecka där uppe. Tyvärr har de inte blivit så mycket fiske som jag tänkte mig.

Blev 2st pass efter Id och Färna. Båda passen fick jag 2st stora. Ett annat pass la jag på ett ställe jag blev rekommendera till där det fanns grov mört, men bommade totalt fisk överhuvud taget. Läs mer nedan.


Första passet efter Id och Färna
Väl på plats och upp tacklade runt 5 tiden. Jag tog med mig Nicklas som jag fick bo hos i några nätter detta passet. Han hade aldrig fiskat efter dessa arter tidigare.

Det tog inte lång tid innan första fisken satt på för honom, upp kom en id på 1650gram och vilket blev ett helt godkänt PB för honom.

Efter denna fisken så dröjde det några timmar innan det hände något. Sedan var det min tur, upp kom en lite mindre Id på 1575gram. Kort därefter fick jag en på 1975gram som blev ett nytt PB för mig, jippie! Därefter blev det bara en del små Id och Mört innan vi for hemåt runt 9 tiden.


Andra passet efter Id och Färna
Detta passet åkte jag iväg ensam och var på plats vid 2 tiden. Det visade sig att detta passet skulle bli ännu trögare än det andra.

Efter någon timme så fick jag iaf upp min första stora Id tagen på majs på detta stället, 1825gram vägde denna skönheten. Några timmar senare (2,5 timme senare) på samma plats så small det på igen, denna gången på bröd. Upp kommer SAMMA fisk! Otroligt, första gången detta hänt för mig. :)

Id 1575gram.

Id 1975gram, 52cm.


Samma fisk tagen med 2,5 timmes mellanrum. Id 1825gram, 50cm.




Ett filmklipp på PB Iden: http://www.youtube.com/watch?v=H9uX47wDw5s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar