torsdag 26 maj 2011

Tält dax

Igår stack jag iväg och tog med mig tältet! Dock så blev jag ensam vilket kändes lite läskigt, hehe. :o

På kvällen så blev det inte så mycket till fiske. Satt någon timme och körde glidande feeder och lyckades kroka 2 braxar. Därefter bytte jag till Method Feeder med Boilie. Denna gången så ville de inte alls nappa på Boilien så de vart helt dött resten av kvällen innan jag hoppade in i tältet.

S*tan vad jag frös inatt. Får vänta tills temperaturen kommit upp lite tills jag tar ut tältet nästa gång. :)

Väl på morgonen så märkte jag att något varit på men jag hade inte vaknat av något tjutande alarm icke. Började plocka ihop tält och övrigt och tacklade sedan om till flötmete eftersom jag tänkte ge mig fan på att ta en braxen på det!

Tog inte lång stund innan första braxen satt, dock felkrokad i bröstfenan. Därefter small det på igen, upp kommer en Sutare istället! Inte ledsen för det, har även haft mål att ta en Sutare på flötmetet iår. Sedan rullade det på, drog ytterligare 9 Braxar på flötmetet så det målet räknas väl som avklarat nu va? ;)

Flötmete är något jag kommer att satsa mer på nu. Jäklar vad sköj de var!

Braxen 2225gram, 58cm.

Sutare 2075gram, 51cm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar