söndag 18 mars 2012

Id fiske

Idag blev det en satsning efter Id efter goda rapporter. Blev ett lång pass, från 9 på morran till 7 på kvällen. Tyvärr vart fisket inte lika bra som det varit tidigare dagar men jag är helt klart nöjd endå. Väl på plats så träffade jag två killar från Team Wollmars. Lite senare kom även Patrik (100 arter) för att försöka ta en Stäm och det lyckades han med. Grattis till den! Väldigt trevlig fisketur.

Totalt landades det Björkna, Braxen, Färna, Id, Mört och Stäm. Även för mig var det en ny art med Stäm (i Sverige) så den bockar vi av. :)

Vart lite avundsjuk på Fredrik Larsson från Team Wollmars som bara satt 10 meter från mig men lyckades ändå landa runt 15 Braxar. Medans jag fick nöja mig med en. ;)

Men fick iaf 3 Idar över kilot, största på 1850gram. Och dem andra två strax över kilot.

Dagens största för min del. Id 1850gram, 53cm


Braxen 1480gram
Stäm

2 kommentarer: