söndag 15 april 2012

Slemmig dag

Har fiskat hela helgen men det har inte blivit något speciellt, för det mesta små mört och björkna.

Bestämde mig för att åka och kolla om det vandrat upp nån mer fisk i Lidköping idag. Men det blev bara Braxen för hela slanten. 20 talet braxnar blev det. Blev en mört och en löja också. Väldigt dåligt med andra arter vilket det inte varit tidigare.

Provade på en ny metod idag som visade sig klockren på Braxen iaf. Drennans Method Feeder med snabbkoppling och tafs.



Körde med fake-pop up majs på det och lurade några Braxnar.

Samtidigt som jag körde detta med ena spöt så körde jag vanlig feeder på det andra. Lyckades få ett roligt dubbelhugg. Hade precis laddat på båda spöna med nytt mäsk och dängde ut. Tog knappt 30 sekunder innan det hugg på den vanliga feeder'n och fisken satt. Precis när jag börjar drilla ser jag på andra spöt att en Braxen har boltat sig på Method Feeder'n.

Vevar in spöt jag står och håller i först, håvar och krokar av, låter den ligga i håven medans jag tar andra spöt och vevar in nästa Braxen. Håvar den samtidigt som den andra ligger i och tar ett gruppfoto. :)


2 kommentarer:

  1. Riktig jävla skithelg. Trodde verkligen det var läge för en två kilos färna idag men icke sade niklas. Hade ett riktigt karatehugg som jag givetvis missade, spöet höll på att flyga i nästan. Man börjar ju fundera på om det verkligen var färna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe brukar ju vara Färna när det är karate-hugg ;) Ska försöka ta mig min första 2kgs i Veckan :)

      Radera