lördag 26 maj 2012

Hmm.. går inge bra?

Sjön jag rekade efter Gräskarp i veckan provade jag en sväng igår. Dum sjö som är svår att komma åt. Fiskade på ett swim där jag sett lite större Sarvar men swimet var invaderat av mycket mindre Sarvar. Men dem stora var fortfarande kvar där bland dem mindre. Efter en timmes fiskande på en höjd 5-6 meter ovanför vattnet så hade jag landat runt 10st små och tillslut satt en av dem större. Vägde knappt 5hg. Var grymt tungt att lyfta den från ytan upp till mig, tänk då om den vägt ett kilo. Spöt hade ju lätt gått av, hehe :)

Sarv 475gram


Provade en annan sjö efter Karp och Sutare imorse. Hade förmäskat några dagar. Klockan ställdes på 03:00. Väl på plats så är det ingen aktivitet, varken rullningar eller bubblor. Bara massa små Sarvar som förstör fisket så jag ger upp efter 2 timmars fiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar