tisdag 12 juni 2012

Bonusfångst!

Vart iväg på ett långpass efter Sutare i natt. Förutsättningarna kändes sådär, då det blåste nordan samt varit kallare senare veckan. Det visade sig stämma, under kvällen blev det bara små fisk. Under natten hade jag två runs, men dem valde att gå av innan jag hann ta spöt.

På morgonen lyckades jag äntligen kroka något större, ah en Braxen tänkte jag då jag fick in fisken direkt intill kanten. Sedan tog det tvärstopp och fisken stog och surade på botten och gjorde några mindre rusningar och jag känner vilken tyngd det helt plötsligt blev. När jag får upp den till ytan trodde jag det var en monster Sutare men i håven ser jag min första riktiga Karp. Mitt tidigare PB var på ynka 275gram, hehe.

Sutarsatsning gick inget vidare. Blev tillslut en men den vägde inte ens 2kg.

Fjällkarp 3750gram, 62cm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar