fredag 27 juli 2012

Kaotiskt Idfiske

Ikväll var det Idfisket på schemat! Tyvärr vart det ingen som ville hänga med men det hindrade inte mig från att fara iväg. Lyckades snabbt landa dagens första som även blev dagens största.

Därefter begav jag mig nedströms för att prova ett annat swim. Då mötte jag kosorna som jag brukar göra. Bara gick förbi dem lugnt och sansat och dem brydde sig inte. Drog ett par Idar till. Men efter ett tag så börjar kosorna samlas och gå ihop mot mig och omringar mig tillslut. Står knappt metern bakom mig.

Precis innan korna var framme så fick jag en liten id på 1,5kg som jag offrade och la ungefär en meter bakom mig för att dem inte skulle komma fram till mig. Korna blev ju livrädda varje gång fisken rörde på sig. Inget jag är stolt över utan överlevnadsinstinkt! Vart ju livrädd. Satt och förberedde mig på att hoppa i ån, hehe. Efter en timme så begav dem sig iväg och jag kunde fortsätta mitt fiske. Blev en Id till innan jag bestämde mig för att åka hem innan mörkret kom. Lyckades ta mig förbi korna på tillbaka vägen.

Id 2160gram, 54cm


4 kommentarer:

  1. Det där är brasilianska köttätande kossor, tur för dig att de är allergiska mot fisk ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken pussy du är

    SvaraRadera