söndag 23 juni 2013

Sutarsatsning & bonus pb

Äntligen är årets höjdpunkt på schemat! Det finns inget som mäter sig med sutarfisket.

Det blev ett par dagars sutarsatsning med helt okej resultat. Sutarna kunde varit lite rundare dock.

Förutom ett bra sutarfiske så lyckades jag även lura en fin Sarv. Hade en helt galen upplevelse gällande Sarven. För när jag fick upp den till ytan kom en stor Gädda och klippte den och simmade runt med den ett tag. Jag pressade allt jag hade för att den skulle spotta och till slut gjorde den det.

Jag kunde alltså valt att chansa att låta Gäddan svälja och få nytt PB där.
Men då man är en gedigen metare så var valet givet. Dock hade jag ingen aning att Sarven var så stor!

Braxen 2390gram, 57cm

Sutare 2270gram, 52cm

Sarv 1200gram, 42cm

Sutare 2600gram, 53cm


Braxen 2270gram, 60cm

Sutare 2530gram, 53cm

Braxen 2080gram, 50cm

Sutare 2990gram, 57cm




aa

2 kommentarer:

  1. Grym braxen! Om du tänker vs kanske det hade vart bättre att satsa på gäddan;-)

    SvaraRadera
  2. Bra fiskat, fantastiskt fin sarv trots gäddbett, några fjäll till så hade du haft en fisk en bra bit över reg ;)

    SvaraRadera