söndag 2 mars 2014

Id fiske

Nu i veckan har det börjat rapporterats en del id. Jag och Tim hade bestämt att köra nu till helgen.
Vädret hade varit bra i veckan men nu i helgen så har det varit kallt och regnat.

Igår så blev det 7 idar för mig och 2 för tim. Ingen storlek värd att nämnas. Förutom idarna så kom det upp några braxnar, mörtar och färnor. Blev tyvärr inga foton på mig själv då jag inte tyckte det var någon direkt storlek på fiskarna. Sista braxen jag fick tänkte jag att jag lika gärna kunde fota så det blev en bild på mig också, givetvis så ville fisken inte vara med på bild. :-)

Idag vart det ruskigt kallt och blåste nordostligt, för min del blev det bompass.
Blir väl en tur nästa helg om vädret vill.

Några av dem jag fick, största vägde bara 1370gram, 51cm.

Trögt fiske för Tim i Lördags, efter 7 timmar krokades första firren, dock fel art. ;-)

En Id tagen tidigare i veckan, fin kondis.

Mindre lyckad posering, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar