torsdag 17 april 2014

Unik upplevelse

Igår var jag iväg för att fiska Braxen igen. Trögt jämfört med senaste turen. Precis innan hemgång så krokade jag en liten firre och började veva in. Helt plötsligt tog det tvärstopp. Tänkte att nu har en riktigt stor gädda tagit fisken så jag vevade försiktigt in. Tungt som fan.

Efter en stunds drillande, utan någon större fight, bara tungt tungt tungt. Så kom fisken upp till ytan. En liten björkna som var krokad i munnen. Sedan en Braxen som på något sätt fastnat i min lina. Den hade blivit felkrokad av någon annan då den satt fast i en spinnare som i sin tur satt fast i botten. Frågan är om det satt fast ett spö på andra sidan. Det får jag aldrig veta då jag klippte av linan när den låg i håven.

Denna Braxen var redigt tjock och go så jag antar den inte kunnat simma iväg från platsen där jag fick den.
Har mäskat där ett bra tag nu så den hade verkligen mumsat. 2400gram på 57cm är ganska bra.

Fick bara två rättkrokade Braxnar under dagen varav en skaplig iaf. :-)

Braxen 2350gram, 59cm.

Braxen 2400gram, 57cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar