torsdag 17 juli 2014

Året hittills

Satte inte så höga mål i år utan mest fiska sånt jag tycker är roligt. Två mål hade jag och det var att fånga fler Sutare och Braxnar över kilot än tidigare år. Dessa mål är redan uppnådda. Max antal Braxnar tidigare 145st (2012), och i skrivande stund 159st. Max antal Sutare tidigare 34st (2011), och i skrivande stund 38st.

Bildspel nedan visar några av årets roligaste fångster.

Redan i början av Mars slog jag till med min näst största Sarv 1180gram, 43cm.

Mitten av Mars en fin Björkna 640gram, 39cm.

Även årets första Sutare lyckades jag fånga i mitten av Mars.

Nytt PB på Braxen också mitten av Mars. 2830gram, 64cm.

Återfångade samma Sarv som jag fick i början av Mars i April. Dock vägde den fortfarande 1180gram, 43cm.

Många Braxnar blev det. Här är en av de finaste bilderna.

Mitten av April fångade jag denna Sutare 2530gram, 53cm.

Fångade även denna Karpen i mitten av April. Bonusfångst.

I Maj lyckades jag och Tim fånga denna Iden samtidigt. Den hade bådas krokar i käften.

Efter mycket om och men så lyckades jag äntligen fånga en större Sutare än den från April. 2760gram, 56cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar