lördag 19 mars 2016

Ett Specimen Exemplar!

Har varit ute och feedermetat några gånger under veckan. Har haft ett varierande fiske, trögt och trögt, sedan kanon fiske, sen trögt igen. Har under veckan fått Björkna, Braxen, Id, Gädda, Sarv och Sutare. En kanon start på året.

Tobias hängde med mig en dag för att fiska Sarv. Självklart så slår han mitt PB första gången han fiskar efter denna underbara art. Och inte nog med det, han tar dessutom 2 fina till. Jag då, jo jag tappade en Sarv och fick några små Braxen... Gratulerar Tobbe, otroligt fina fiskar du fick denna dag. :-)


Braxen 2340gram, 57cm.

Björkna 540gram, 36cm.

Sutare 2220gram, 51cm.

Gött dubbelhugg en av dagarna, gick bra som tur var! Båda ca 2kg.

Kameratest för att kolla så att jag fortfarande kan ta bilder när jag är själv. Sarv 800gram, 38cm.

Största Sarven för mig hittills. 840gram, 38cm.

Legendaren med sitt specimen ex. 1250gram och hela 44cm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar