måndag 2 maj 2016

Nattfiske

Fiskade hela natten från igår tills idag. Målet var främst Braxen men man hoppades ju på någon bonus. Och så blev det också, en Sarv och en Sutare. Braxen racet pågick hela natten och kunde summera in 22 stycken innan jag begav mig hem för att sova.

Nytt årsbästa på Braxen och min näst största hittills. Liten rolig historia. Lyckades felkroka några Braxnar och denna var en utav dem. Jag räknar ju inte felkrokade fiskar som fångst. Men två timmar senare så lyckades jag få upp samma fisk igen, rättkrokad! :)

Tyvärr ingen bra bild då kameran inte riktigt ville vara med. Batteriet var inte tillräckligt laddat tydligen.

Har även lyckats tangera mitt Sarv årsbästa 3 gånger. Det visade sig vara samma fisk jag fångat varje gång, haha.

Braxen 2800gram, 62cm.

Sarv 840gram, 39cm.

1 kommentar:

  1. Snacka om ett kvitto på att fisken klarar återutsättningen bra med sarven där ;) Bra jobbat!

    SvaraRadera