söndag 9 mars 2014

Braxen, eller?!

Bestämde mig för att prova fiska efter Braxen nu i helgen. Blåsigt och jävligt vilket braxnarna inte brukar ha något emot. Men det blev inte som jag tänkt mig. Bara enstaka braxnar och mitt livs bästa Sarv fiske!

Braxen 2340gram, 59cm.


Sarv 890gram, 40cm.

Sarv 940gram, 40cm.

Sarv 1180gram, 43cm.

söndag 2 mars 2014

Id fiske

Nu i veckan har det börjat rapporterats en del id. Jag och Tim hade bestämt att köra nu till helgen.
Vädret hade varit bra i veckan men nu i helgen så har det varit kallt och regnat.

Igår så blev det 7 idar för mig och 2 för tim. Ingen storlek värd att nämnas. Förutom idarna så kom det upp några braxnar, mörtar och färnor. Blev tyvärr inga foton på mig själv då jag inte tyckte det var någon direkt storlek på fiskarna. Sista braxen jag fick tänkte jag att jag lika gärna kunde fota så det blev en bild på mig också, givetvis så ville fisken inte vara med på bild. :-)

Idag vart det ruskigt kallt och blåste nordostligt, för min del blev det bompass.
Blir väl en tur nästa helg om vädret vill.

Några av dem jag fick, största vägde bara 1370gram, 51cm.

Trögt fiske för Tim i Lördags, efter 7 timmar krokades första firren, dock fel art. ;-)

En Id tagen tidigare i veckan, fin kondis.

Mindre lyckad posering, hehe.

söndag 23 februari 2014

Lite aktivitet

Idag var det lite mer aktivitet. En björkna och två mörtar kom det upp på 3 timmar.
Fortfarande väldig låg temperatur i vattnet.

Som det ser ut nu så blir det mycket fiske helgerna framöver.

lördag 15 februari 2014

Vårkänslor

Senaste dagarna har det verkligen känts som att våren är här. Fågelkvitter, öppet vatten och härlig vårkänsla.

Hoppas att fisket kommer igång snart och att vi får en lång vår med massor av fisk som vandrar upp för lek.
Långtidsprognosen ser ljus ut. Snart sitter vi där och drillar för fullt! :)


onsdag 12 februari 2014

Första passet

Precis varit ute och rastat feederspöna för första gången i år. Räknade inte med att det skulle nappa. Bara komma ut och prova nya prylarna och kolla vattentemperaturen. Cirka 2 grader just nu så det dröjer lite till.




fredag 7 februari 2014

Underlätta

Det har blivit en hel del nya prylar det senaste. Främst att bunkra upp inför säsongen. Mäsk, beten, krok, osv.
Även valt att göra det enklare att transportera sig till och från fiskeplatsen och göra det bekvämligare. ;-)

Ny ryggväska där jag får plats med alla tackel, tillbehör och nu även mäsk och alla tillsatser. Även skaffat en spöbag, det var på tiden. Detta gör att jag slipper bära så mycket för hand och slita ut armar och axlar.




torsdag 30 januari 2014

Statistik

Sådan statistiknörd som man är så har jag suttit och ritat diagram ikväll. Det visar tydligt att 2013 var ett riktigt kasst år för mig. Hoppas att 2014 kommer bli ett framgångsrikt år. Kommer att satsas mycket på Braxen och Sutare framförallt.




onsdag 29 januari 2014

Looking good

Tidig metepremiär i år tro? Det får vi hoppas på. :)

söndag 12 januari 2014

Tävling 2014

Tänkte kolla hur stort intresset är för en eventuell tävling 2014. Skulle varit roligt att hålla igång gemenskapen medans Västsvenskan omgrupperar och återkommer förhoppningsvis nästa år i en eller annan form.

Klicka in på länken nedan för att läsa mer.
http://sk11fishing.blogspot.se/


lördag 11 januari 2014

Västsvenskan

Västsvenskan 2014
Då var det beslutat att tävlingen inte blir av 2014. Tråkigt tråkigt..
Vi får hoppas man kan omgruppera och ta upp tävlingen med nya krafter åter 2015.

Resultat 2013
Är väldigt nöjd med min placering för året. Trotts att jag inte riktigt haft ett lika bra år som 2012 kunde jag placera mig individuellt på en 3:e plats och laget hamnade på en 2:a plats.

Får passa på att gratulera Esbjörn Johansson och Andreas Johansson från Triton SG som totalt dominerade tävlingen i år. Imponerande insats! Bra jobbat!