lördag 22 mars 2014

Trögt idag

Provade ett nytt vatten idag. Endast en Braxen på 4 timmar. Högt vattenstånd överallt just nu känns det som.

Braxen 2180gram, 57cm.

söndag 16 mars 2014

Id och stäm

I veckan rapporterade Tim bra Id fiske så det var bara att packa bilen och åka upp idag.
Niklas Svanlund hängde även med och dominerade Idarna idag. Det blev även stäm för alla.

Riktigt kasst och trögt fiske hela dagen. Jag fick nöja mig med en Id, Tim två och Niklas fyra stycken.









lördag 15 mars 2014

Där satt den!

Åkte iväg en stund på dagen för att fiska Sarv. Istället blev det Braxnarna som invaderade swimmet.
Insimningar hela tiden. Svåra att få att nappa. Tillslut satt den där! Nytt PB! Äntligen! :)

Braxen 2830gram, 64cm.


Liten kompis på besök :)

onsdag 12 mars 2014

Oväntade fångster

Idag blev det ett nytt försök att lura upp en stor Braxen. Det blev ingen alls. Blev en bonus Sarv men det som gjorde dagen unik var att jag lyckades landa två stycken Sutare. I mitten av Mars, helt galet!
Att jag sedan lyckades lura en rejäl Björkna gjorde inte dagen sämre! Gött väder var det också. :)

Sarv 730gram, 37cm.

Björkna 640gram, 39cm.

Årets första sutare strax över kilot.

söndag 9 mars 2014

Braxen, eller?!

Bestämde mig för att prova fiska efter Braxen nu i helgen. Blåsigt och jävligt vilket braxnarna inte brukar ha något emot. Men det blev inte som jag tänkt mig. Bara enstaka braxnar och mitt livs bästa Sarv fiske!

Braxen 2340gram, 59cm.


Sarv 890gram, 40cm.

Sarv 940gram, 40cm.

Sarv 1180gram, 43cm.

söndag 2 mars 2014

Id fiske

Nu i veckan har det börjat rapporterats en del id. Jag och Tim hade bestämt att köra nu till helgen.
Vädret hade varit bra i veckan men nu i helgen så har det varit kallt och regnat.

Igår så blev det 7 idar för mig och 2 för tim. Ingen storlek värd att nämnas. Förutom idarna så kom det upp några braxnar, mörtar och färnor. Blev tyvärr inga foton på mig själv då jag inte tyckte det var någon direkt storlek på fiskarna. Sista braxen jag fick tänkte jag att jag lika gärna kunde fota så det blev en bild på mig också, givetvis så ville fisken inte vara med på bild. :-)

Idag vart det ruskigt kallt och blåste nordostligt, för min del blev det bompass.
Blir väl en tur nästa helg om vädret vill.

Några av dem jag fick, största vägde bara 1370gram, 51cm.

Trögt fiske för Tim i Lördags, efter 7 timmar krokades första firren, dock fel art. ;-)

En Id tagen tidigare i veckan, fin kondis.

Mindre lyckad posering, hehe.

söndag 23 februari 2014

Lite aktivitet

Idag var det lite mer aktivitet. En björkna och två mörtar kom det upp på 3 timmar.
Fortfarande väldig låg temperatur i vattnet.

Som det ser ut nu så blir det mycket fiske helgerna framöver.

lördag 15 februari 2014

Vårkänslor

Senaste dagarna har det verkligen känts som att våren är här. Fågelkvitter, öppet vatten och härlig vårkänsla.

Hoppas att fisket kommer igång snart och att vi får en lång vår med massor av fisk som vandrar upp för lek.
Långtidsprognosen ser ljus ut. Snart sitter vi där och drillar för fullt! :)


onsdag 12 februari 2014

Första passet

Precis varit ute och rastat feederspöna för första gången i år. Räknade inte med att det skulle nappa. Bara komma ut och prova nya prylarna och kolla vattentemperaturen. Cirka 2 grader just nu så det dröjer lite till.




fredag 7 februari 2014

Underlätta

Det har blivit en hel del nya prylar det senaste. Främst att bunkra upp inför säsongen. Mäsk, beten, krok, osv.
Även valt att göra det enklare att transportera sig till och från fiskeplatsen och göra det bekvämligare. ;-)

Ny ryggväska där jag får plats med alla tackel, tillbehör och nu även mäsk och alla tillsatser. Även skaffat en spöbag, det var på tiden. Detta gör att jag slipper bära så mycket för hand och slita ut armar och axlar.