![]() |
| Braxen 2180gram, 57cm. |
lördag 22 mars 2014
Trögt idag
Provade ett nytt vatten idag. Endast en Braxen på 4 timmar. Högt vattenstånd överallt just nu känns det som.
söndag 16 mars 2014
Id och stäm
lördag 15 mars 2014
Där satt den!
onsdag 12 mars 2014
Oväntade fångster
Idag blev det ett nytt försök att lura upp en stor Braxen. Det blev ingen alls. Blev en bonus Sarv men det som gjorde dagen unik var att jag lyckades landa två stycken Sutare. I mitten av Mars, helt galet!
Att jag sedan lyckades lura en rejäl Björkna gjorde inte dagen sämre! Gött väder var det också. :)
Att jag sedan lyckades lura en rejäl Björkna gjorde inte dagen sämre! Gött väder var det också. :)
![]() |
| Sarv 730gram, 37cm. |
![]() |
| Björkna 640gram, 39cm. |
![]() |
| Årets första sutare strax över kilot. |
söndag 9 mars 2014
Braxen, eller?!
söndag 2 mars 2014
Id fiske
Nu i veckan har det börjat rapporterats en del id. Jag och Tim hade bestämt att köra nu till helgen.
Vädret hade varit bra i veckan men nu i helgen så har det varit kallt och regnat.
Igår så blev det 7 idar för mig och 2 för tim. Ingen storlek värd att nämnas. Förutom idarna så kom det upp några braxnar, mörtar och färnor. Blev tyvärr inga foton på mig själv då jag inte tyckte det var någon direkt storlek på fiskarna. Sista braxen jag fick tänkte jag att jag lika gärna kunde fota så det blev en bild på mig också, givetvis så ville fisken inte vara med på bild. :-)
Idag vart det ruskigt kallt och blåste nordostligt, för min del blev det bompass.
Blir väl en tur nästa helg om vädret vill.
Vädret hade varit bra i veckan men nu i helgen så har det varit kallt och regnat.
Igår så blev det 7 idar för mig och 2 för tim. Ingen storlek värd att nämnas. Förutom idarna så kom det upp några braxnar, mörtar och färnor. Blev tyvärr inga foton på mig själv då jag inte tyckte det var någon direkt storlek på fiskarna. Sista braxen jag fick tänkte jag att jag lika gärna kunde fota så det blev en bild på mig också, givetvis så ville fisken inte vara med på bild. :-)
Idag vart det ruskigt kallt och blåste nordostligt, för min del blev det bompass.
Blir väl en tur nästa helg om vädret vill.
![]() |
| Några av dem jag fick, största vägde bara 1370gram, 51cm. |
![]() |
| Trögt fiske för Tim i Lördags, efter 7 timmar krokades första firren, dock fel art. ;-) |
![]() |
| En Id tagen tidigare i veckan, fin kondis. |
![]() |
| Mindre lyckad posering, hehe. |
söndag 23 februari 2014
Lite aktivitet
Idag var det lite mer aktivitet. En björkna och två mörtar kom det upp på 3 timmar.
Fortfarande väldig låg temperatur i vattnet.
Som det ser ut nu så blir det mycket fiske helgerna framöver.
Fortfarande väldig låg temperatur i vattnet.
Som det ser ut nu så blir det mycket fiske helgerna framöver.
lördag 15 februari 2014
Vårkänslor
Senaste dagarna har det verkligen känts som att våren är här. Fågelkvitter, öppet vatten och härlig vårkänsla.
Hoppas att fisket kommer igång snart och att vi får en lång vår med massor av fisk som vandrar upp för lek.
Långtidsprognosen ser ljus ut. Snart sitter vi där och drillar för fullt! :)
Hoppas att fisket kommer igång snart och att vi får en lång vår med massor av fisk som vandrar upp för lek.
Långtidsprognosen ser ljus ut. Snart sitter vi där och drillar för fullt! :)
onsdag 12 februari 2014
Första passet
Precis varit ute och rastat feederspöna för första gången i år. Räknade inte med att det skulle nappa. Bara komma ut och prova nya prylarna och kolla vattentemperaturen. Cirka 2 grader just nu så det dröjer lite till.
fredag 7 februari 2014
Underlätta
Det har blivit en hel del nya prylar det senaste. Främst att bunkra upp inför säsongen. Mäsk, beten, krok, osv.
Även valt att göra det enklare att transportera sig till och från fiskeplatsen och göra det bekvämligare. ;-)
Ny ryggväska där jag får plats med alla tackel, tillbehör och nu även mäsk och alla tillsatser. Även skaffat en spöbag, det var på tiden. Detta gör att jag slipper bära så mycket för hand och slita ut armar och axlar.
Även valt att göra det enklare att transportera sig till och från fiskeplatsen och göra det bekvämligare. ;-)
Ny ryggväska där jag får plats med alla tackel, tillbehör och nu även mäsk och alla tillsatser. Även skaffat en spöbag, det var på tiden. Detta gör att jag slipper bära så mycket för hand och slita ut armar och axlar.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)









.jpg)


.jpg)











