![]() |
| Största hittills i år. Mört 560gram, 36cm. |
torsdag 21 april 2016
Mörtfiske
Har varit ute några gånger senaste veckan och fiskat Mört i biflödena till älven.
torsdag 14 april 2016
Sammanfattning
Har varit ute en del sen det senaste inlägget. Har fiskat gädda, havsöring och metat diverse olika arter. Har dock haft riktigt uselt fiske, inga större exemplar av något. Om man ska nämna något roligt så är det väl att jag redan fått 6 stycken Sutare. Var även ute och fiskade id på hemmaplan igår, fick ett gäng men tyvärr hade dem redan lekt.
![]() |
| Inga större Gäddor heller. Största sen den förra. 3840gram. Snygg var den iaf. :-) |
lördag 19 mars 2016
Ett Specimen Exemplar!
Har varit ute och feedermetat några gånger under veckan. Har haft ett varierande fiske, trögt och trögt, sedan kanon fiske, sen trögt igen. Har under veckan fått Björkna, Braxen, Id, Gädda, Sarv och Sutare. En kanon start på året.
Tobias hängde med mig en dag för att fiska Sarv. Självklart så slår han mitt PB första gången han fiskar efter denna underbara art. Och inte nog med det, han tar dessutom 2 fina till. Jag då, jo jag tappade en Sarv och fick några små Braxen... Gratulerar Tobbe, otroligt fina fiskar du fick denna dag. :-)
Tobias hängde med mig en dag för att fiska Sarv. Självklart så slår han mitt PB första gången han fiskar efter denna underbara art. Och inte nog med det, han tar dessutom 2 fina till. Jag då, jo jag tappade en Sarv och fick några små Braxen... Gratulerar Tobbe, otroligt fina fiskar du fick denna dag. :-)
![]() |
| Braxen 2340gram, 57cm. |
![]() |
| Björkna 540gram, 36cm. |
![]() |
| Sutare 2220gram, 51cm. |
![]() |
| Gött dubbelhugg en av dagarna, gick bra som tur var! Båda ca 2kg. |
![]() |
| Kameratest för att kolla så att jag fortfarande kan ta bilder när jag är själv. Sarv 800gram, 38cm. |
![]() |
| Största Sarven för mig hittills. 840gram, 38cm. |
![]() |
| Legendaren med sitt specimen ex. 1250gram och hela 44cm! |
torsdag 17 mars 2016
Gäddfiske
Provat fiska lite Gädda i dagarna. Har inte varit så jätte intresserad av spinnfisket dem senaste åren. Men i höstas så började intresset byggas upp igen. Blir nog en del spinnfiske blandat med metet detta året.
Tillbaka till fisket. Har gjort 2 försök och lyckats fånga 5 stycken Gäddor. Väldigt bra för att vara mig. Har inte haft sån framgång tidigare, hehe. Dem flesta har legat runt 3kg och en topp på 4.4kg.
Har även feedermetat en del i dagarna. Kommer en rapport under helgen. Peace!
Tillbaka till fisket. Har gjort 2 försök och lyckats fånga 5 stycken Gäddor. Väldigt bra för att vara mig. Har inte haft sån framgång tidigare, hehe. Dem flesta har legat runt 3kg och en topp på 4.4kg.
Har även feedermetat en del i dagarna. Kommer en rapport under helgen. Peace!
![]() |
| Gädda 4400gram, 84cm. |
lördag 12 mars 2016
Hemmaplan
torsdag 10 mars 2016
Då var det igång
onsdag 6 januari 2016
Har fixat en Instagram där jag tänkte lägga upp bilder under fisketurerna.
Ni hittar mig under namnet "easpecimen" där.
Blir även en del korta inlägg där som inte passar in på bloggen. Typ som detta inlägget. ;)
Ni hittar mig under namnet "easpecimen" där.
Blir även en del korta inlägg där som inte passar in på bloggen. Typ som detta inlägget. ;)
torsdag 31 december 2015
Summering 2015
Detta året har det hänt mycket. Har därmed inte hunnit med lika mycket fiske som de tidigare åren.
Har mest fiskat det som jag tycker bäst om. Blivit en del fiske efter Braxen, Sutare, Sarv och även en del Karp.
Tänkte lägga om min statistik inför 2016 där jag enbart räknar antal fiskar över kilot och antal arter.
Det totala antalet, pass, timmar, orkar jag inte anteckna längre. Jag slutade anteckna detta efter sommaren.
Jag har haft mitt bästa Sarv fiske detta år. Tre stycken 8hg+, fyra stycken 9hg+ och två över kilot. Underbara fiskar i den storleken. Däremot har jag haft mitt sämsta fiske efter Sutare sedan jag började fiska. Jag lyckades bara landa 17 stycken över kilot. Endast ett nytt PB under 2015, en Fjällkarp på 8400gram. Antalet arter detta året är också det sämsta antalet jag fått sedan jag började fiska.
Nya tag 2016. Gott nytt år!
Årsbästa 2015
8.40 - Fjällkarp
4.32 - Gädda
3.12 - Sutare
2.73 - Braxen
1.09 - Sarv
0.62 - Björkna
Artlista 2015
#1 Sarv
#2 Björkna
#3 Mört
#4 Braxen
#5 Sutare
#6 Abborre
#7 Fjällkarp
#8 Gädda
Fiskar över kilot 2015
Fångster jag kommer minnas från 2015
Har mest fiskat det som jag tycker bäst om. Blivit en del fiske efter Braxen, Sutare, Sarv och även en del Karp.
Tänkte lägga om min statistik inför 2016 där jag enbart räknar antal fiskar över kilot och antal arter.
Det totala antalet, pass, timmar, orkar jag inte anteckna längre. Jag slutade anteckna detta efter sommaren.
Jag har haft mitt bästa Sarv fiske detta år. Tre stycken 8hg+, fyra stycken 9hg+ och två över kilot. Underbara fiskar i den storleken. Däremot har jag haft mitt sämsta fiske efter Sutare sedan jag började fiska. Jag lyckades bara landa 17 stycken över kilot. Endast ett nytt PB under 2015, en Fjällkarp på 8400gram. Antalet arter detta året är också det sämsta antalet jag fått sedan jag började fiska.
Nya tag 2016. Gott nytt år!
Årsbästa 2015
8.40 - Fjällkarp
4.32 - Gädda
3.12 - Sutare
2.73 - Braxen
1.09 - Sarv
0.62 - Björkna
Artlista 2015
#1 Sarv
#2 Björkna
#3 Mört
#4 Braxen
#5 Sutare
#6 Abborre
#7 Fjällkarp
#8 Gädda
Fiskar över kilot 2015
| Art | Antal | Bästa fångstår | / | Antal |
| Braxen | 135 | 2014 | / | 166 |
| Sutare | 17 | 2014 | / | 44 |
| Gädda | 2 | 2012 | / | 3 |
| Karp | 2 | 2015 | / | 2 |
| Sarv | 2 | 2014 | / | 4 |
Fångster jag kommer minnas från 2015
![]() |
| Sarv 1090gram, 40cm. |
![]() |
| Braxen 2730gram, 59cm. |
![]() |
| Sutare 3120gram, 57cm. |
| Fjällkarp 8400gram, 80cm. |
onsdag 28 oktober 2015
Höstens inköp
Har köpt lite nya prylar till nästa säsong. Lite nya bekvämligheter till larmfisket. Förhoppningsvis kommer det bli lite fler längre turer nästa år. Det enda jag saknar nu är ett ordentligt Bivvy. Något jag inte vill skynda med utan väntar tills efter nyår. Har ni några tips för ni gärna skriva. Just nu har jag fastnat för Fox Supa Brolly System MK2.
Utöver det så har jag köpt en ny Thermo Suit (max5) från Prologic. Har haft den tidigare versionen (max4) några säsonger och varit grymt nöjd. Den håller värmen väldigt bra. Blev även att uppdatera rullarna på feederspöna.
Prylarna ni ser nedan är följande:
Prologic Thermo Suit Max5
Shimano Baitrunner DL 2500FB
Fox Stalker Plus Pod
Prologic Senzora 13 Alarm Kit 4+1
Prologic 6 Shooter Hanger Kit
JRC Contact Bedchair
Utöver det så har jag köpt en ny Thermo Suit (max5) från Prologic. Har haft den tidigare versionen (max4) några säsonger och varit grymt nöjd. Den håller värmen väldigt bra. Blev även att uppdatera rullarna på feederspöna.
Prylarna ni ser nedan är följande:
Prologic Thermo Suit Max5
Shimano Baitrunner DL 2500FB
Fox Stalker Plus Pod
Prologic Senzora 13 Alarm Kit 4+1
Prologic 6 Shooter Hanger Kit
JRC Contact Bedchair
|
|
|
|
|
|
tisdag 29 september 2015
Premiär
Köpte mig ett nytt haspel spö igår. Ett Drennan E-Sox Pikeflex 10ft. Tänkte jag skulle börja köra lite mer spinnfiske under sommaren nästa år.
Åkte iväg och kastade några kast för att känna på det. Underbart spö. Fick även känna på hur det känns att drilla på det. Klev på en riktigt lång men väldigt smal Gädda.
Åkte iväg och kastade några kast för att känna på det. Underbart spö. Fick även känna på hur det känns att drilla på det. Klev på en riktigt lång men väldigt smal Gädda.
![]() |
| Gädda 4320gram, 95cm. |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






















