måndag 17 maj 2010

Näbbgädda!

Idag bar de ut mot Marstrands hållet för att försöka ge näbbgäddan ett försök då jag hört att den har kommit in ordentligt nu. Jag har aldrig tidigare fått eller fiskat efter näbbgädda så jag hade ingen anning om hur jag skulle gå till väga.

Ute vid havet var jag, hade kastat en stund och stog och tänkte, jag har väl ingen chans med detta fisket. Och när jag nästan vevat in helt så ser jag en näbbgädda som följde efter.

Kort därefter hade jag några napp, sen hade jag en på, som jag tappade utan att se om det var en näbbgädda, den sprattla till i vattenytan och försvann sen. Efter de så hände det inte så mycket, så jag flyttade mig en bit bort. Där small det på, upp kom min livs första näbbis! 320g vägde den.

Efter en stund hade jag landat 2 näbbisar till med ett nytt PB på 360g. Därefter bestämde jag mig för att åka till ett annat ställe för att försöka få lite andra nya arter för iår.

Lyckades landa 8 små torskar på andra stället på flötmete med räka, den största vägde 480g och blir mitt nya "PB" som är vägt. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar