torsdag 17 juni 2010

Nordre Älv

Idag blev det en till tur ner till Nordre älv. Hade grävt en del mask tidigare idag, men självklart glömde jag dem. Tänkte meta braxen.

Det var väldigt dött idag, enstaka napp. Efter nån timme smal det på bra på spöt och jag hade en ordentligt och kort fight, fick upp fisken till ytan 3 meter från land och såg att det var en hygglig Id över kilot, och då hoppade den och slet sig..

Efter detta så nappade de 2-3 ggr på 2 timmar. Sen kom tjejen och gjorde mig sällskap. Det tog inte längre än 30 minuter innan jag fick ett till monster hugg, upp kom en id på 1560gram, 50cm lång. :)

Sen dog fisket ut igen, började packa ihop grejerna kvart i tio för att bege oss hem, när jag håller på att packa ihop så smäller det till ordentligt på spöt, jag är snabbt där och gör mothugg och där sitter en till Id på 1610gram, 51cm lång.

Dem 2 som jag fick upp togs på Bolt Rig, och den jag tappade togs på glidande feeder. Var första gången jag provade Bolt Rig ikväll och de visade sig fungera bra, fiskarna krokade ju sig själva och det var bara att ta spöt göra ett lite ryck och veva in. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar