söndag 20 juni 2010

Nordre Älv

Imorse gick jag upp klockan 4 och åkte ner till stället där jag fick dem fina idarna. Hade en del napp mellan 4-6, och 5 grova som jag tyvärr missade.. vid 6 tiden så började de regna och de höll i sig till 8. Efter de så stannade jag kvar tills 9 ungefär, nappade inget vidare så beslöt mig för att åka hem till mamma för att käka frukost.

Åkte tillbaka vid 12 tiden och tog inte lång tid innan en liten id hoppade på. Strax innan klockan slagit 1 så hör jag hur det plingar på ena spöt, jag stog 15 meter bort och springer fort dit, ser att fisken bara drar o drar ut lina. Gör ett litet mothugg och strax därefter landar jag en id på 1490gram, 47cm lång. :)



Sen åkte jag hem för att käka middag och ta de lugnt några timmar. Sen bar det av ner till id stället igen, blev några napp men inget landat. Vid halv 8 packade jag ihop och flyttade mig bort till kanotbryggan och mötte upp Conny.

Blev 3 nya årsbästa. Braxen, björkna och skrubba!

Började med att jag fick dubbelhugg på bottenmetena, landade 2 braxar i samma håv, 1470gram och 640gram. Därefter klev det på en skrubba på 280gram, sen en björkna på 280gram.

Fick upp en braxen på 44cm som tyvärr inte ville vara med på bild, fiskj*¤*!n började hoppa när jag skulle ta kort och jag försökte fånga den men den lyckas hoppa i.. uppskattar den till minimum 800gram..

Conny fick en abborre på 250gram och en braxen på 44cm som vägde 1050gram.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar