söndag 4 juli 2010

Båt time

Blev en tur som började igår kväll vid 21 tiden. Jag och Robin.Å hade bokat en båt för att fiska efter abborre och gädda.

Efter att ha fiskat nån timme och står och dänger efter abborre på ett ställe där dem vakar hela tiden, och vi drar ett gäng, så tittar jag ner i båten och ser massa vatten.

Först tänkte jag att min betesfisk låda vält, sen så ser jag att det läcker in lite vatten ur en packning i golvet på båten. Självklart så ska jag försöka täppa igen hålet med fingret, OCH vad händer då, jo hela packningen försvann och de forsar in vatten.

!!!!!!!!!!

Panikslagen säger jag till Robin som fort som fan börjar ro mot närmaste brygga. Väl vid bryggan kastar vi upp våra saker på land. Ägarna av brygga och marken där vi gick i land kommer ner och blir chockad över hur vi beter oss, kan jag mycket väl tänka mig. :)

Väl på land med all vår utrustning blöt så ringer vi till honom som vi hyrde båten av, dock får vi inte tag i honom men hans son kommer och kör oss till en annan båt så vi kunde fortsätta fisket.

Blev inte så mycket fiske då mörkret kom snabbt så vi rodde in till land där vi gjorde upp en brasa och grilla lite tills det skulle börja ljusna igen.

Vid 3 tiden var vi ute på sjön igen och fortsatte fisket tills 7 då vi åkte hem.

Totalt landades över 50 fiskar. Jag har ingen koll på exakt hur många robin fick, men han fick en hel del snipor iaf. :)

Själv så blev det 29 abborrar, 6 mörtar och 1 gädda på 1,16kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar