fredag 9 juli 2010

Sutare

Nu är man hemma efter ett nattpass efter sutare igen, denna gången provade vi Härlanda Tjärn i Göteborg. Målet var att försöka få några stycken över 2kg, och kanske även ha tur att lura en karp.

Detta var de värsta stället jag varit på med knot, svärmade om oss hela natten i princip. Ser nästan ut som jag har vattenkoppor om man tittar på mina händer. Tur att ansiktet slapp se för jävligt ut denna gången iaf. hehe

Uppriggat strax efter 6 tiden, nappade bra, massa små mört var och pillade på våra beten. Lite senare började sutarna nappa, iaf om man frågar mig. Jag anser mig kunna se skillnad på sutar napp och mört napp. :P

Strax efter klockan blivit 22 slår de på stort på mitt spö, efter några minuters kamp utan att få upp fisken till ytan börjar jag nästan tro att det är en karp på kroken. Efter en stund säger Andreas att det är en sutare, och jag säger redan då detta är lätt PB. Några minuter senare får vi landat den och den mäter 53cm och väger 2250gram. Nytt PB för 5:te gången iår! :D

Efter denna får vi inga mer på kvällen, men andreas lyckas dra 2 fina mörtar på 440gram och 380gram.

På morgonen får vi varsin, Andreas 1200gram och jag 1350gram. Blir en del mörtar, Andreas fick säkert över 20st, jag 3st.

Sjön verkar iaf vara lovande! Skall förhoppningsvis göras fler försök. Skitfiske! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar