onsdag 14 juli 2010

Ruda

I söndags kväll stack jag iväg hem till tjejen. Strax innan vi var hemma hos henne stannade vi till vid dammen så jag kunde mäska lite för måndagens fiske. Väl på plats så såg jag en hel del rudor simma väldigt nära land. Max djupet i sjön ligger la ungefär på 1 meter så det är inga problem att se fiskarna.

Måndagens fiske började med en tur på morgonen, var på plats strax efter 9. Tog inte mer än 5 minuter innan jag kunde landa min livs första Ruda. Den lilla krabaten var 25cm och vägde 270gram.

Stannade ca 2 timmar och det slutade med totalt 9 landade varav den största var 29cm och vägdes till 410gram.




På kvällen blev det en tur igen. Roligt att två personer kom fram till mig och klagade på att jag fiskade där. Båda verkade väldigt hotfulla mot mig i början, men när jag visat ena personen hur jag hanterade fisken blev hon helt plötsligt trevlig och önskade mig lycka till. Den andre ändrade tonen när han såg att jag släppte i fisken igen. :P

Blev iaf totalt 11 landade, varav den största även här på 410gram 29cm. :s




Ikväll vart det dags igen, idag lyckades jag även få med tjejen som provade att meta. Hon lyckades landa en på 390gram, hehe. Efter denna så ville hon inte fiska mer. För min del blev det 10st, den näst största vägde 410gram och var 29cm .. Man kan ju undra om jag fått samma fisk 3 ggr. :P

Men äntligen fick jag höjt upp min PB till 450gram iaf.  Mättes till 30cm. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar