torsdag 15 juli 2010

Ruda igen

Blev en tur igår kväll igen. Kom lite tidigare än jag gjort dem andra kvällarna, nappade väldigt dåligt i början, gick runt dammen ett varv och tittade, märkte att många av fiskarna bara stog och solade.

Provade en ny taktik, kastade ut flötet framför dem med majs på kroken, och började rycka in den, såg att fiskarna blev intresserad och stannade till lite i mellan varje ryck.

På ett ställe såg jag mängder av fiskar, jag hade dem bara 1 meter ifrån mig, såg att en del större simmade där, försökte dra in majsen mitt framför dem, men dem små kom och tog majsen hela tiden. Valde att inte rycka utan låta dem små spotta ut majsen så jag slapp ta upp dem.

Till slut satt en lite större på kroken, 470gram, 30cm nytt PB! :)




Därefter blev de en hel del mindre varianter mellan 2-3hg. Tjejen fick även hon fisk, 3st blev det.

Efter att ha dragit runt 10st små så fick jag lite större, 2st på 400gram, 29cm.. samma fisk?!? Fick den ena efter den andre. :P



De nappar fortfarande lika bra nu, napp på napp på napp, men jag bara missar fisken. Tjejen stog och filmade i 10 minuter, och de nappade hela tiden, men jag fick inte upp nån.

Precis när hon stängt av kameran, PRECIS menar jag då! Då nappar de, jag gör mothugg och den sitter, det känns som en lite större, men inte så mycket, när jag ser den blir jag förvånad, betydligt större än dem andra. 35cm och 760gram, nytt PB igen! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar