tisdag 27 juli 2010

Sutare

Blev ett nattpass som började vid 19 tiden igår kväll och avslutades strax innan 8 imorse.

Började bra, tappade 2st inom 1 timme. Den andre kändes sjukt stark, kroken blev t.o.m böjd. :o

Efter 2 tappade så får jag äntligen upp kvällens första Sutare som var den längsta jag fått i denna sjön, 52cm och 1780gram.


Efter denna så missar jag ett antal napp och får ingen mer på kvällen. Det var premiär tur för mitt vindskydd/tält och skulle prova att sova i det. Vart inte så enkelt att sova två stycken i ett tält som man egentligen bara får plats en i. hehe.

Tyvärr vaknade vi av att tältet var sjukt blött, var så sjukt fuktigt i luften och låg en väldigt tjock dimma på sjön. Vi valde att åka ett varv med bilen och värma upp den för att sova där istället. Ställde klockan på 03:30, vaknade och tyckte att det fortfarande var för mörkt, så ställde den på 04:00 istället. Strax efter 05:00 så vaknar jag av att tjejen väcker mig. Alarmet hade inte gått, eller så stängde jag av det i sömnen, för jag minns inte att det ringt. :|

Upp flög jag iaf och började fixa i ordning. Det nappade en hel del, men jag hade missat den bästa hugg perioden. Klev iaf på 2st, 920gram och 1390gram. Blev även 2 mörtar för min del och tjejen fick nöja sig med 1 mört. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar