fredag 30 juli 2010

Nordre Älv

Vettefan varför jag gav mig ut idag, då prognosen inte vart speciellt bra igår. Prognosen sa att det skulle regna hela 35mm under dagen.

I eftermiddags kollade jag prognosen igen, regnet skulle minska avsevärt på kvällen, vilken det också gjorde.

Väl på plats vid 19 tiden på samma plats som dagarna innan i Nordre Älv. Robin.Å och Emil.N vart redan på plats när jag kom ner.

Som ni kanske läst i Robin.Å's dagbok så blåste det rejält och det var väldigt svårt att se om det nappade eller ej. 10-12 ms kastvindar.

Strax efter Robin och Emil gått så börjar de nappa på mitt T-tacklade spö. Efter 10 minuters napp lyckas jag äntligen krokad fisken, känner tung-gung i spöt och fattar att det är stort. Upp kommer kvällens första fisk, braxen 1800gram, 54cm.

Efter vägning och fotografering så släpps fisken tillbaka. Tacklar om och kastar i på samma ställe. Tog inte mer än 1 minut innan de blev tung-gung i spöt igen! Braxen 1900gram, 52cm. Samma visa därefter, braxen 1920gram, 55cm.

Därefter tog mina maskar slut så jag agnade med majs istället. Körde 20 minuter med majs utan napp tills jag gav upp och åkte hem. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar