måndag 23 maj 2011

Braxen safari

Idag bestämde jag mig för att åka iväg och fiska Braxen och Sarv på samma ställe som i April. Sagt och gjort, på plats 08:00.

Det började väldigt dåligt. Tappade något som jag tror vart min största metfisk hittills. Napp, mothugg, fisken sitter! Börjar rusa på direkten drar ut linan till stoppet/klippet, är tvungen att ta loss det för att låta fisken rusa, råkar öppna haspeln när jag tar bort klippet och fisken går loss...

Därefter tappade jag 3st till och humöret var på topp, nja kanske inte..

Men sedan vände det. Fick upp ett gäng braxar mellan 1.5-2.1kg.

Totalt slutade dagen med 5 braxar, 10 björknor och 24 sarvar. Topp brax och sarv ser ni här nedan. Lyckades även felkroka 2 super små björknor, dem minsta jag sett.

Braxen 2150gram.
Sarv 600gram, 34cm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar