tisdag 17 maj 2011

Göta Älv

Har gått väldigt dåligt med fisket sen Färnan togs. Och helgen har varit helt fiskefritt pga detta. Men idag så provade jag ett nytt ställe i Göta Älv och det var helt klart värt det. :)

Fick jobba extra idag och passade på att ta ett pass efteråt i Göta Älv som sagt. Det var halvt som halvt full storm där ute, 8ms och 14ms kastvindar. Om ni läst i Robins fiskedagbok så tog han årets första Älv braxen igår. Jag tog 3 braxar idag mellan 1.2-1.6 kg, så Robin, din Älv brax är fortfarande störst. ;) Lyckades också slå mitt björkna PB ännu en gång, Älven fortsätter leverera bra Björknor iår. 350gram vägde skönheten.

Tyvärr fotade jag inte braxarna då det var jobbigt ensam i blåsten samt att det inte fanns något bra underlag att lägga fisken på nära. Ansåg dem även vara för små för att fotas så. Björknan fick jag gå bort en bit med när jag fotade den.


Björkna 350gram, 30cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar