fredag 17 juni 2011

Fisketripp

Igår så åkte jag iväg själv för en heldags fiske i olika fiskevatten.

Först blev det fiske efter Id. Bestämde mig för att ge mig fan på att ta en på frilina och satte upp ett mål för det i dagboken dagen innan. Tog inte många utlägg innan första fisken satt! Därefter flyttade jag på mig till ett annat ställe där jag hade lyckan sist att dra 3st på 3 utlägg (bottenmete).

Här fick jag upp 2st, tappade 2st och missade 7-8 napp. Helt otroligt vad mycket fisk som visade sig här!

Sedan bestämde jag mig för att gå till det klassiska stället, mäskade upp med lite bröd i ytan, några minuter senare kommer en fisk och käkar upp det och jag slänger ut mitt bete och den hugger direkt. Efter detta så märker jag av att jag står mitt i kohagen med en hel jävla flock med kossor så jag bestämmer mig för att gå tillbaka.

Sedan åkte jag till ett nytt vatten för att testa fiske efter Färna, men det blev ingen framgång alls, noll napp.

Då åkte jag vidare till ett ställe som sägs ha stor Björkna. Efter 4 timmar hade jag fått 2 mini Björknor men sedan vände turen, fick upp 4 Braxar över kilot och en Björkna på 675gram! Nytt PB! :)

Blev inte många fiskar för dagen. Totalt blev det 4 Idar, 3 Björknor och 5 Braxar.

På tal om kossor så fiskade jag i en kohage det sista jag gjorde också, märkte att de var några kossor längre bort men dem såg mig inte för jag satt nedanför en slänt. När jag skulle gå hem så märker jag att det står 3 ung tjurar ovanför mig och tittar på mig, dem närmar sig långsamt och står till sist 3 meter från mig och tittar. Läskigt :)

Här kommer ett videoklipp när jag kör frilina.
http://www.youtube.com/watch?v=0tgVig83WYs


Id 2000gram, 52cm.

Björkna 675gram, 39cm.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar