tisdag 14 juni 2011

Id fiske

Vi hade sedan bestämt att åka iväg på en liten tripp genom västsverige för att fiska Id på måndagen.

Började på en sträcka som är väldigt svår terräng på, högt gräs, brant, vass, massa träd och buskar i vägen gjorde inte fiske speciellt roligt. Här körde jag frilina och lyckades få en på kroken men tafsen gick av direkt. Bestämde oss då för att åka till andra sträckan som är helt öppen och mycket trevligare natur. 8-)

Tacklade om till bottenmete. Efter att jag fått tafsen avsliten av ännu en fisk och även tjejen tappat en så flyttade vi på oss till ett ställe jag inte provat förut, och värt var det! Fick 3 fina idar på 3 utlägg inom väldigt kort period. Träffade väldigt rätt. Nytt PB blev det även, 2050gram och ännu ett mål är avklarat! :)

Sedan blev de väldigt svårfiskat resten av dagen, lyckades lura 2 Idar till varav en tog i ytan medans jag höll spöt så att räkan bara låg strax under ytan intill kanten och då såg jag hur fisken kom upp och slukade räkan! Riktigt häftigt att se. :)

Sorligt nog fick tjejen inte upp en enda Id. Men fick iaf känna på stor Id innan den slet sig..

Lite bilder!


Id 2050gram, 52cm.



Id 1875gram, 51cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar