söndag 10 juli 2011

Dubbla pass

Nu så kommer äntligen en ny rapport som ni alla väntat på. 8-)

Blev ett kortare pass på förmiddagen idag efter lite Braxen och Sutare. Blåste nästan storm, som tur var hade vassen vuxit ordentligt sen jag var där senast i slutet av Maj. Så jag hade de gutt. Var däremot lite svårt att kasta för så fort flötet kom utanför vassen så blåste det åt sidan.

Men fisk gick det att ta iallafall. Började med smått och därefter så fick jag enbart stor fisk vilket aldrig brukar hända annars. Blev först en mini sarv och 2 björknor. Sen så nappade de titt som tätt bara stor fisk, både brax och sutare. Upp kom 7 braxar och 3 sutare mellan 1-2kg.

- - -

Nu på kvällen så var jag fortfarande lite sugen på att ta ut spöt. Dock så kom det ju ett skyfall med regn. Jag tittade ut genom fönstret och såg att en lucka skulle kunna infinna sig på fiskeplatsen och satte mig i bilen och började åka. Och rätt hade jag också! Väl på plats så är det soligt, vindstilla och plan vattenyta och fiskarna vakar för fullt.

Fisket var segt och det blev några små mörtar följt av en Sutare vid slutet av passet. :)


Största för dagen. Braxen 2150gram, 57cm.

Bjöd på dagens bästa fight. Sutare 1900gram, 51cm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar