tisdag 5 juli 2011

Sutarfiske

Åkte iväg en dag på ett försök för att lyckas med målet att ta en sutare över 2.5kg.

20 minuter efter jag börjat fiska så small det på ordentligt. Tung gung var ett faktum. Pressade fisken stenhårt för att den inte skulle simma in i vassen. Vilket visade sig vara ett jobbigare än sagt. Upp kommer den fetaste sutaren jag nånsin sett, och liten är den inte heller! Fisken mätte 55cm och vågen stannade på hela 3250gram! Första Regfisken!!! :o

Sutare 3250gram, 55cm. Nyt PB!


Jag var åter ute på ett pass några dar senare. Det blåste betydligt mycket mer den dagen och det var inte speciellt varmt i vinden. Nappa gjorde det inte speciellt mycket heller, 4 napp på 3,5 timme. Varav 2 fiskar upp. Först en Braxen på 1850gr och sedan en Sutare på 3100gr! En till över 3kg!!! :o :)

Sutare 3100gram, 55cm.


Kvällen efter åkte jag ut igen för ett nytt försök. När jag kom började Sutarna komma igång. Fick 2st på 2.5kg och en på 3370gram! Nytt PB, Nytt Reg, TREDJE ÖVER 3kg!

Så fort jag släppt tillbaka bjässen så bestämde jag mig för att åka hem, kunde ju inte avsluta fiskepasset bättre än så! :)

Sutare 3370gram, 57cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar