lördag 24 mars 2012

Id fiske blev braxen safari

Idag blev det ett pass riktat efter Id. Valde att köra en heldag. Totalt spenderades 10 timmar vid vattnet. Det tog inte lång stund innan nappen kom, började med ett par stämar och mört. Sedan klev det tyngre artilleriet på efter att ha agnat med mask istället för räka. Brax efter brax.. Knappt en timme in i fisket klev det på något tyngre och upp kom ett nytt PB på Id. Endast 10 gram från REG, typiskt ;) 2690gram och 56cm.

Sedan fortsatte jag med braxen safari. Dem flesta låg i storleken 800-1300gram men jag lyckades få en på 2390gram. Totalt landades det runt 30 braxar.

Tyvärr blev det ingen mer Id men jag är inte ledsen för det. :)

Id 2690gram, 56cm

Braxen 2390gram, 60cm

3 kommentarer:

  1. Den Iden var riktigt sexig.Jävlar va fet. Bra jobbat. För min del blev det enbart Stäm med topp på 210 g.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha var det du och en annan kille som gick förbi mig på morgonen?

      Radera
  2. gratulerer det var ei flott vederbuk, vennlig hilsen kapt:n

    SvaraRadera