söndag 25 mars 2012

Mer Id fiske

Blev ett försök idag igen på Iden. Denna gången provade jag ån här hemma. Blev inte så mycket till fisk på dem 7 timmarna jag spenderade vid vattnet trotts att det nappade hela tiden.

Efter att ha dragit en massa små björknor så bestämde jag mig för att byta plats. Efter att ha mäska upp platsen och slängt ut betet så hög det en Id direkt. Upp kom en lång smalis. 2kg prick och 54cm. Sen invaderade braxen antagligen mäsk platsen, blev ingen mer Id. Men två braxar ville tydligen smaka på räkan... En timme innan jag skulle åka så satte jag sista feederkorgen så jag bestämde mig för att jigga sista timmen istället. Lyckades felkroka 4 braxar, hehe.

Kul att göra detta bredvid några polacker som stått där hela dan och fiskat efter Gös. För dem ville ha mina braxar jag fick men de gick jag inte med på. :)

Id 2000gram, 54cm

Var mängder med löja i mynningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar