torsdag 1 mars 2012

Lyckad fisketur

Idag bestämde jag mig för att göra ett försök efter Id och Färna. Väl på plast runt 1 så började jag mäska upp ett bakvatten där det var helt stilla. Tyvärr ville de inte nappa alls här.

En kort stund senare kommer två andra fiskare dit och står och dänger efter Gädda. Jag hör hur det smäller på hela tiden, dem tappade 4st och fick upp 1 inom 5 minuter. Jag går bort och frågor snällt om jag kan få köpa ett drag av dem. Fick låna ett istället vilket var jätte snällt. Tog bort feedertoppen på spöt och tackla om. Tillverkade en tafs av lekande och fjäderringar.

Efter en stunds kastande så smäller det på en Gädda på mitt spö precis intill kanten, dock kroka jag den inte. Gör ett nytt kast på samma ställe då kommer den upp och hugger igen, jag släpper lina låter den ta betet och gör sen mothugg och den sitter. :) Fiska knappt 20 minuter innan de skulle dra. Totalt fick den ena 5st och den andre 2st på ca 1 timmes fiske. Kul fiske! :)

Jag provade sedan att åka till ett annat ställe för att göra ett försök på Id och Färna. Efter att ha gått vilse en stund kom jag fram till platsen. Fattar inte hur jag kunde gå vilse då jag fiskat här ett antal gånger. hehe

Lyckades få på 2st stora fiskar som tyvärr båda lossnade, jävligt surt. Mörkret kom fort så det var bara packa ihop. Revansch kommer!

Gädda 2950gram

Ett konstigt fenomen i ån. En virvelvind. Den lätt skit mycket emellanåt när den sög ner luft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar