fredag 2 mars 2012

Revanschen

Efter att ha haft på två stora fiskar vid id metet igår så gjorde jag en revansch idag. Mäskade upp platsen en stund innan jag började fiska. Första kastet agna jag med en ost bit. Tog inte lång stund innan något var där och pillade. Bestämde mig för att vänta och kolla om fisken skulle ta den. Efter några minuter så började toppen gunga och jag lyfte spöt och den satt. :)

Upp kommer årets första Id som vägdes till 1480gram.

En halvtimme senare kommer en fiskepolare för att tjöta lite. Givetvis blir jag distraherad och märker helt plötsligt en böj på toppen och ser den gunga och gör ett mothugg och nästa fisk sitter... eller ja... samma fisk satt visst igen, hehe. Denna gången på bröd.

Ja iaf kommer samma fisk upp igen. Titta på bilderna nedan tagna med en timmes mellan rum...

Id 1480gram, 49cm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar