torsdag 21 juni 2012

Mer id fiske & bonusfångst

Det fick bli ett till Id pass innan jobbet igår. Kunde inte sitta hemma när prognosen äntligen såg vettig ut.

Hade strålande sol under hela fisketuren och mängder med fisk som ville ta i ytan. Dock svårt att lura dem att ta krokbetet hmm. Tillslut efter ett antal försök så satt första och även dagens största på 2150gram.

Sedan provade jag bottenmeta på en sträcka som jag vet att det förekommit hyffsade Färnor på. Agnade med räka och efter en stund hade jag något pilligt napp som tillslut blev en spöböj. Tänkte först att jag fått en mini Id då jag kunde veva in massa lina. Fick upp fisken nästan till ytan då den tvärvände och började rusa iväg. Gutt äntligen en skaplig Färna tänkte jag. Efter en stund fick jag åter upp den till ytan och då ser jag till min förvåning att jag fått en Sutare. Skaplig fight bjöd den på! :)

Id 2150gram, 53cm

Sutare 1740gram, 47cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar