söndag 24 juni 2012

Midsommarfiske med bonus PB

Veckan som varit så har jag jobbat kvällsskift. I torsdags precis innan slutdags så började jag känna att en eventuell förkylning var på gång. Skit också tänkte jag som planerat fiske...

På fredag morgon så var den kommen, vaknade med ont i halsen men det avtog efter någon timma. Gutt tänkte jag som började pendla neråt till mina föräldrar för midsommarfirande. Under resan så började jag nysa något så sjukt. Säkert 100-200ggr under bilresan. Och snorandet satte igång. Skit också! Ska jag bli sängliggande hos mina föräldrar över midsommar..

Under kvällen och natten så blev det bara värre.
Men jag bestämde mig för att nej jag har inte tid att vara sjuk! Nu skall det fiskas!

Väl på plats så mådde man genast mycket bättre. Finns ingen bättre medicin än fiske :)

Det tog inte lång stund innan fiskarna kom till mig efter jag mäskat. Drog snabbt 3st slempellar innan något annat klev på. Kunde då håva ett nytt Sarv PB! Skaplig utlekt Sarv på 42cm som säkert kunde vägt 1.5kg innan lek, galet!

Därefter blev det ett gäng Sutare med två helt okej topp fiskar som jag säkert kan få några poäng för i Västsvenskan. Se bilder nedan. Dem flesta av Sutarna hade redan lekt så känns svårt att få någon större i år.

Sarv 1120gram, 42cm

Sutare 2540gram, 53cm

Sutare 2740gram, 53cm


Väl hemma hos föräldrarna efter fisketuren så fortsatte förkylningen att jävlas med mig och blev bara värre.

Men jag ville inte ge upp tanken på en till Sutare över 3kg så det fick bli ytterligare ett försök. Något sämre väder gjorde inte fisket sämre utan det nappade på bra. Samma visa denna turen, Braxen till en början och sedan klev en stor Sarv på! Är helt hundra på att det är samma Sarv som jag fick tidigare! Dock vägde den 20gram mindre den här gången. Mitt mål att ta en på 1.2kg+ (reg) detta året är nog kört. ;)

Blev ett gäng utlekta Sutare innan jag gav upp.

Helt klart värt besväret att fiska trots sjukdom :)

Sarv 1100gram, 42cm

2 kommentarer:

  1. Bra fiskat! Vilken drömsarv! Alltid kul att se att C&R fungerar.

    SvaraRadera
  2. Grattis. Verkligen bra prestation.

    SvaraRadera